2009-09-21

Onaturligt äktenskap


Det påstås vara emot naturen, om Klarbella Kossa och Klasse Häst ingår äktenskap. Det är nog sant. Så vitt vi har sett, så kan inte häst och ko få någon bra avkomma. Vad man kan fundera över, är om något äktenskap är naturligt. Äktenskap är ju juridiskt, men inte djuriskt. Massor av företeelser i samhället är inte naturliga, men vi gillar dem i alla fall. Min dotter har precis lagat min rakapparat, så att jag kan ta bort skägget i ansiktet. Skägg är naturligt, men det ser fördjävligt ut.
Det kallas kultur, att inte låta naturen styra det sociala livet. Så om någon inte vill, att Klarabella och Klasse gifter sig, så får han komma med ett bättre argument. Jag menar, de älskar verkligen varandra.
_____________
Det föreligger inget tvång för prästen, att förrätta en vigsel.
__________

Nöt avbildas ofta med prydliga tänder i överkäken. Emellertid har jag aldrig sett en sådan kossa. De brukar bara ha tänder i underkäken.

Inga kommentarer: