2008-11-10

Meningen


Jag drömde att jag träffade ärkeängeln Uriel. Jag fråga'n va' som e meningen med livet. Då svara'n:
-Det är, att du ska fortplanta dig, och föra släktet vidare.
-Vadå? Ere bara de?
-Ja, såvitt jag begriper. Människosläktets fortbestånd är ett mål i sig. Härur kommer allt annat. Vad skulle Erik Jansson ha varit utan morsa och farsa? Intet. Själva existensen är en förutsättning för att något ska åstadkommas. Så ta du och föröka dig så gott du kan!

Det var en otäck dröm. Jag hade förväntat mig att det skulle vara något mer. Som att göra mål i tredje halvlek eller nå't.

2 kommentarer:

ANNA-LYS sa...

That's All Folks!
- som Disney brukade avsluta med.

Conrad Johansson sa...

Eller Looney Tunes, Warner bros, som jag uppfattar som mer absurda än Disneys figurer. Någon ängel Uriel existerar inte i verkligheten. Och meningen med livet får var och en bestämma själv.