2010-07-19

Lidnersplan




Denna plats är belägen i Kristineberg på Kungsholmen i Stockholm.






"Lidnersk knäpp är ett svenskt uttryck som syftar på en plötslig höjning av en persons intellektuella förmåga. Uttrycket har sin grund i en anekdot om den den svenske sjuttonhundratalsdiktaren Bengt Lidner.
Anekdoten berättar att Lidner enligt egen utsaga ansågs vara en högst medelmåttig skolelev, tills det en dag i elva-årsåldern "knäppte till" i hans huvud på ett smärtsamt, snabbt övergående sätt. Efter denna "knäppning" visade han sig ha utmärkt uppfattningsförmåga och ett gott minne." (wikipedia)

_______________________________
red 120401
En annan knäpp.

På vägen till Lidnersplan samtalade jag i mobben med en gammal vän. Jag brukar ha två mobbar med mig för säkerhets skull. Det visade sig vara befogat denna dag, ty den ena visade "endast nödsamtal" i visningsfönstret. Jag rådfrågade väl intruktionsboken. Flera gånger stängde jag av och på min lur. Plötsligt vid tretiden på tisdagsmorgonen började eländet fungera normalt. Mobben hade hittat sitt nät och anslutit till detsamma. Felet var i själva luren - inte hos nätoperatören. Jag är övertygad om att jag inte är ensam. Massor av människor råkar ut för att deras högteknologiska apparater slutar fungera, utan att de begriper varför. Somliga ringer supporten, men det har jag inte nerver till.








Min mobbe

Inga kommentarer: