2009-10-20

Marie Claire

När Gwendolyn var bortrest för ett tag sedan, städade jag själv vår villa. Då fann jag ett exemplar av tidskriften 'Marie Claire'. En artikel - 'Stiletto Stoners' - fångade mitt intresse. Det var skrämmande läsning. I USA är cannabis legaliserat i 13 stater. Somliga hemmafruar föredrar att röka det, i stället för att dricka alkohol. Cannabis är narkotikaklassat i Sverige. Då tycker jag, att tidningar som förhärligar narkotikabruk inte ska få spridas i Sverige. Tidskriften är från USA, så jag föreslår att vi går ut på sta'n med påsar över våra huvuden. Vi bränner amerikanska flaggor och skanderar "Död åt USA!". Gwendolyn brukar dricka alkohol, när hon vill koppla av. Det är en gammal fin kristen tradition. Jesus drack själv vin, kan vi läsa i bibeln. Whiskey, som Gwendolyn dricker, är ett slags förädlat vin, kan man säga. Vi ska hålla oss till våra traditionella njutningsmedel, och inte nyttja hedningarnas.
Från Marie Claire. Gumma som rullar en joint.

Inga kommentarer: