2008-06-24

Bildad

Lite besviken blir man ju på att det inte bara är att fota och publicera. Fotografi är en konst. Alla har inte talangen. Icke heller är det så lätt att bli läst. Det är enkelt att publicera, men det är svårt att bli läst. Att stoppa orden i rätt ordning, är också en konst. Nu vill jag inte utpeka någon som hopplös, men jag vill påstå att somliga ännu inte vuxit till konstnärer. Somliga försöker ta genvägar som att berätta att de ska klippa av sig tummen. Då får de läsare för en kort tid, men sedan återgår allt till det normala. Kanske kan man exploatera människors hunger eller sexualdrift. Då blir publiken mer permanent. I dag åt jag räksallad hos Stockholm Fisk. Servitörerna och kockarna var så härligt sensuella. Inte det...
Hur i helvete ska jag kunna locka hit en enda liten läsare?
Fastän mina bilder är stulna, är det ingen som kommer hit och gluttar.



Inga kommentarer: