2010-04-10

Rom

Enligt legenden grundades Rom av Romulus, som var son till en vestalisk jungfru, vilken våldtogs av krigsguden Mars. Rom är säte för den romerska kyrkan, som fortsätter värvet att våldta jungfrur. Det var romarna som korsfäste Jesus. Jag tycker, att romare förtjänar det största förakt. Det är därför jag ämnar diskriminera dem - på badstränderna, på vägarna och i hängmattan.
Romulus och Remus diande en varginna.
________________
Den hetsen mot folkgrupp gav inga reaktioner. Jag hörde att de svenska rassarna numera ingår i ett internationellt nätverk. Främlingshatare i alla länder; förena er!


_______________
Enligt uppgift finns det en massa restriktioner för turister i diktaturstater som Saudi-Arabien och Iran: Du ska se ut på ett visst sätt. Du får inte cykla etc. Nu vill somliga europeiska stater efterlikna dessa medeltida statsbildningar genom att införa liknande förordningar i Europa. Det är rätt skrämmande. Hur kan de tro att de ska komma till rätta med problemet på det viset? Det är artonde artikeln i "Declaration of Human Rights", som jag har problem med. Den statuerar tankefrihet. På vilket sätt, anser man, att det är möjligt att hindra människor från att tänka? Det är dunkelt formulerat. Vad det handlar om är ju individens möjlighet att agera. Enligt gammal praxis har han frihet att agera så länge han inte begränsar andras handlingsutrymme. Nu anser man, att jag som djupt troende pingvin, inte ska behöva konfronteras av andra, som utövar sin konstiga religion genom att bygga torn, joddla och bära lusekofte. Det skulle på något sätt begränsa min frihet, menar dessa fundamentalister. Det finns bara en vettig lösning: Låt var och en bli salig på sin fason! Det finns ingen anledning att efterapa det religiösa förtryck, som representeras av både politisk islam och politisk kristenhet. Jag läser i bladet om ett bråk på Hisingen om ett moskébygge. Att högerextremister demonstrerar mot bygget, är fullt begripligt. Att några pajsare demonstrerar för bygget, är dock väldigt underligt. Om kommunen gett bygglov, så finns det väl ingen anledning, att gå ut på gatan och tala om att man stöder kommunens beslut. Att bekämpa rassarna genom att vara precis som de, är nog ingen bra strategi.

Inga kommentarer: