2010-04-19

Mer om hm hm


Christina Doctares debattartikel i Svenska Dagbladet, http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/bara-sanningen-kan-laka-saren_4578277.svd, är utnärkt. Dock har jag ett par invändningar. Hon vill ge sina synpunkter tyngd, genom att berätta att hon själv tillhör den Romersk-Katolska Kyrkan, vilken hon påstår vara världens största och äldsta organisation. Det är inte sant. Den är en stor och en gammal organisation. Det finns äldre och det finns större. Jag är inte säker på att det behövs legitimitet genom medlemskap för att kunna kritisera kyrkan. Kyrkan är en del av samhället, och staten står över kyrkan (eller vad samfundet kallar sig). Varje medborgare måste få kritisera brottsliga handlingar inom vilken organisation det vara må. I Doctares fall hade hon säkert tillräcklig kompetens som läkare, för att skriva denna artikel.

____________

Den äldsta kristna kyrkan är den ortodoxa http://www.theorthodoxchurch.info/blogs/news/2008_06_01_archive.html

Den största organisationen torde vara United Nations.

_________________

2 kommentarer:

Johannes Forsblom sa...

Jag håller med dig eftersom jag är en vampyrjägare och jag vill ha kontakt med alla som känner, eller som känner någon som känner en vampyr. Kontakta mig!

Conrad Johansson sa...

Det var det hemskaste jag har hört. Det finns inga vampyrer. Det finns bara vanliga människor, som furstar, biskopar och liberaler. Så sluta du genast upp att förfölja hyggligt folk!
_____________

Till mina andra läsare vill jag vädja om att ni inte bidrar till dårens på gatan sjukliga förföljelsedrift.